JUNI

BIBELLÄSNING
Hela sommaren 2024 träffas de som vill för bibelläsning i Vätternkyrkan kl 18.

GUDSTJÄNSTER
Hela sommaren 2024, juni, juli, augusti,
firar Vätternkyrkan sina söndagsgudstjänster vid sommarhemmet Saxtorp, alltid kl. 18.
För att hitta till Saxtorp, se beskrivning nedan.

Hitta till Saxtorp:
Från Motala, ta av in mot Vadstena vid norra rondellen (första på nya genomfarten, sista för er som kommer söderifrån) Efter ca sexhundra meter ta åter till höger innan förskolan. Efter bara ca 75 meter, åter höger och kör mot Vättern efter nyplanterad allé efter att du passerat bebyggelsen på vänster sida. Vid gården ta vänster vid nittiograderskurvan och efter några hundra meter ser du sommarhemmet till höger (innan badplatsen)
Parkera ev. bil innan gungställningen.

OBS! Besökare till Saxtorp har rätt att köra mot skylten "motorfordonstrafik förbjuden" vid Arnö gård.

Med cykel/gående: tag vägen genom koloniområdet med start vid Folkhögskolans norra elevhem. (längst ner på Lastköpingsgatan) Följ vägen längst Vätterns strand så kommer ni fram till Saxtorp.
VÄLKOMMEN

JULI

Söndag 28 juli
18 Sånggudstjänst och kyrkfika. GunMarie Axelsson,
Linnéa Hesselstrand m fl medverkar.

AUGUSTI

Söndag 4 augusti

Söndag 11 augusti
18 Sommargudstjänst vid Saxtorp, Annika Spalde talar, kyrkfika

Måndag 12 augusti
19.00 Östergötlands musikdagar
Ebba Leijonclou, mezzosopran
Love Denwinger piano

Söndag 18 augusti

Söndag 25 augusti

SEPTEMBER

Söndag 1 september
11 Nu är alla välkomna tillbaka till Vätternkyrkan, Gudstjänst, Delgivningsgudstjänst, kyrkfika.

På de Bibelläsningstillfällen som vi har i kyrkan under sommaren lyssnar vi på Niklas Piensoho när han går igenom Apostlagärningarna. Om du vill lyssna ikapp kan du gå in på länkarna här nedan.